Aktualijos

Gimnazija dažnai atveria duris svečiams

Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazija yra projekto „Mokinių akademinių gebėjimų pažinimo ir jų ugdymo kokybės plėtra“ partnerė, todėl gimnazijos mokytojai turėjo galimybę dalyvauti „Feurstein instrumentinio turtinimo programos“ studijose  Vilniuje, Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centre (SPPC). Visame pasaulyje žinomo Izraelio psichologo prof. R. Feuerstein (1921 – 2014) sukurtos unikalios instrumentinio praturtinimo programos sėkmingai naudojamos kaip priemonės, skirtos lavinti vaikų mąstymo gebėjimus bei mokymosi įgūdžius, mokyti juos mokymosi strategijų bei taisyklių. Tai unikali ugdymo sistema, neturinti analogų. Apie ją plačiai rašoma spaudoje, švietimo ir mokslo krypties portaluose. Programa taikoma daugiau nei 40 pasaulio šalių klinikinėje, ugdymo ir organizacijų vystymo srityse, pelniusi pasaulinį pripažinimą ir yra išversta į 18 kalbų. Baigę programą, geriau geba komunikuoti, atlikti sudėtingesnes užduotis. Feuerstein metodai padėjo šimtams tūkstančių žmonių visame pasaulyje pagerinti jų mokymąsi, mąstymą ir intelektinius gebėjimus nepriklausomai nuo jų amžiaus, mokymosi sunkumų ar sutrikimų. Mokymų „Feurstein instrumentinio turtinimo programa“ dalyviai tvirtino, kad tai vieni geriausių mokymų. Belieka tik paantrinti. Tiesa, kad šios studijos yra tokios, apie kurias norisi kalbėti, kalbėtis ir jomis dalintis. Todėl ir priėmėme Raseinių rajono švietimo pagalbos tarnybos specialistės Audronės Kumpikevičienės siūlymą kartu su tarnyba surengti seminarą rajono ugdymo įstaigų biologijos mokytojams šia tema.
2018 metų balandžio 30 d. Raseinių rajono biologijos mokytojai atvyko į Viduklę. Jie turėjo galimybę Viduklės S. Stanevičiaus gimnazijos biologijos mokytojos surengtame seminare susipažinti su Izraelio Instituto ,,Feurstein instrumentinio turtinimo programa“ ir jos panaudojimo galimybėmis ugdymosi procese. Taip pat stebėjo mokytojos atvirą gamtos pamoką, kurioje taikomi minėtos programos metodai ir atliekamos praktinės užduotys, susijusios su mokinio kognityvinių funkcijų tobulinimu. Šie metodai paremti mediavimu (mediation), t. y tarpininkavimu tarp to, kas mokiniui žinoma, ir to, kas yra nauja.  Mediatorius yra mokytojas.  
„Mokytojo pareiga užtikrinti geros kokybės ugdymą ir mokinių saugumą. Mokytojai turi atsižvelgti į mokinių gebėjimus ir polinkius, palaikyti jų norą mokytis, pasitikėjimą savo gebėjimais. Turi padėti tiems mokiniams, kuriems sunkiau mokytis, o turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, – pritaikyti dalyko programą, turinį, metodus“, - rašoma Švietimo ir mokslo ministerijos puslapyje. Maža pastraipa, o kiek daug joje ,,mokytojas turi“. Pastraipų apie mokytojo pareigas Švietimo ir mokslo ministerijos puslapyje yra ir daugiau. Feurstein metodų esmė, perteikta seminare dalyvavusiems Raseinių r. pedagogams, suteiks pridedamąją vertę kuriant jaukesnę ir kokybiškesnę pamoką. Kartais naujai atrasti metodai gali tapti trumpesniu keliu į mokinio protą ir širdį.

 

Virginija Petrošienė, Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazijos biologijos mokytoja




Ankstesni įrašai


#MEPALietuva. Mokiniai, mokytojai ir gimnazijos svečiai apsilankę bibliotekoje, ES stende pastebėjo įvairių valstybių vėliavėles. Tai IIb klasės mokinių E. Andriulytės ir A. Milašauskytės projekto ,,Pažink Europos Sąjungos valstybes“ rezultatas.

Saulėtą, bet šaltą balandžio 19 d. rytą sulaukėme svečių iš šiltų kraštų. Pas mus pasisvečiuoti užsuko Anil Ozer iš Turkijos – patyręs jaunimo mainų programų dalyvis. Vasarą kartu su Anil Erasmus+ programoje Danijoje dalyvavo ir mūsų gimnazijos mokiniai. 

#MEPALietuva. Projekto iniciatorius – labdaros ir paramos fondas „Algojimas“
Projekto partneriai  VŠĮ „Lietuvos jaunimo centras“, VŠĮ „Darni socialinė raida“, 16 bendrojo ugdymo mokyklų, įsikūrusių ne didžiuosiuose šalies miestuose. Viena iš šių mokyklų yra mūsų gimnazija. 

 

 

Balandžio 19–20 d. Raseinių r. Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazijos 4 a klasės komandos mokiniai su pradinių klasių mokytoja metodininkė Edita Lukošiene ir visuomenės sveikatos priežiūros specialiste Lina Kučinskaite vyko į Trakus, kur įvyko vienas masiškiausių 2017–2018 m. mokinių, mokytojų ir visuomenės sveikatos priežiūros specialistų konkursas „Sveikuolių sveikuoliai“ finalas. 

Balandžio 9 dieną lektorius Artūras Šiukšta gimnazijos aštuntų ir septintos klasių mokiniams skaitė paskaitas „Kibernetinės priklausomybės“. Apie informacijos srautus pasiekiančius jaunimą, iš kurių ne visa informacija pakelia mokinių intelektą, moralę, neteikia naudingo poveikio paauglių ir jaunimo fizinei ir dvasinei sveikatai, atima galimybę susikoncentruoti, nuosekliai įsisavinti pamokose dėstomą medžiagą.