Gamtamokslinio ugdymo projektas „GUD!“

Šiandien Europos socialinių fondų agentūrai pateiktas dar vienas projektas skambiu pavadinimu GUD! GUD, tai - gamtamokslinio ugdymo dienos. Gavus finansavimą ir įgyvendinant šį projektą gimnazijoje bus įrengta gamatamokslinio ugdymo laboratorija – centras, organizuojamos įvairios veiklos ir gerinami mokinių gamtos mokslų pasiekimai. Projektas parengtas kartu su partneriais - Nemakščų Martyno Mažvydo gimnazija ir Girkalnio pagrindine mokykla.
Modelio esmė - intensyvus integruotas gamtos mokslų ugdymas, skiriant išskirtinį dėmesį patirtiniam ugdymui ir sudarant sąlygas mokiniams įgyvendinus dienai skirtą privalomo ugdymo turinį, tęsti kompetencijų tobulinimą arba konsultacijose (mokymosi sunkumų turintiems mokiniams), arba būrelyje, kuris skirtas mokinių aukštesniųjų mąstymo gebėjimų ugdymui. Modelio pagrindas – vadovaujantis Integruoto gamtos mokslų kurso 5–8 klasėms programa, gamtos ir geografijos mokytojų parengtas integruoto gamtos mokslų ugdymo planas 7-8 klasėms. 7-oje klasėje būtų integruojama biologija, fizika, chemija ir geografija, 8-oje klasėje – biologija, fizika, chemija ir tam tikros geografijos temos. Planą, atsižvelgdami į mokyklų kontekstą, esamą situaciją, galimybes ir poreikį, rengs visų projekte dalyvaujančių mokyklų gamtos mokslų mokytojai. Gamtamokslinio ugdymo planas įgyvendinamas pasirenkant visos dienos (nepamokinę) formą. Visos šių dalykų pamokos vyktų vieną dieną per savaitę, pvz. 7a klasės gamtamokslinės edukacijos diena - antradienis, 7b klasės – trečiadienis ir t.t. Visų trijų dalykų mokytojai dirba kartu. Patirtinės gamtamokslinės edukacijos dienos bus 2 tipų. Pirmojo tipo dienos skirtos privalomam ugdymo turiniui įgyvendinti kartu su galimybe jį papildyti popamokine veikla, antrojo – mokinių užimtumui gamtamoksline veikla rudens, žiemos ir pavasario atostogų metu.
Kiekviena patirtinės gamtamokslinės edukacijos diena susidės iš 3 dalių. Pirmoji dalis - dienos plano, tikslų ir laukiamo rezultato aptarimas bei darbas su teorine medžiaga, šaltiniais, kurie būtini tam, kad būtų galima atlikti praktines užduotis. Antroji - patirtinė veikla, mokiniai per praktinę, tiriamąją, eksperimentinę veiklą įgyja naujų žinių, gebėjimų. Abi šios dalys skirtos privalomo ugdymo turinio įgyvendinimui. Jų trukmė 5-6 valandos. Trečioji dalis – laisvai pasirenkama. Mokiniai, kuriems medžiagai įsisavinti nepakako skirto privalomo laiko, gali likti toliau konsultuotis su mokytoju (skiriamos individualios konsultacijos). O tie, kurie norėtų labiau pagilinti ir praplėsti savo žinias, gebėjimus lanko būrelį, skirtą mokinių aukštesniųjų mąstymo gebėjimų ugdymui, kuriame atliekamos sudėtingesnės užduotys, bandymai, įgyvendinami įvairūs projektai.
Intensyvus integruotas patirtinis gamtos mokslų mokymasis leis mokiniams labiau įsigilinti į mokomąją medžiagą, rasti ryšį tarp atskirų gamtos mokslų, suteiks platesnes galimybes (laiko ir erdvės atžvilgiu) atlikti praktinius ir tiriamuosius darbus. Mokiniai, bendradarbiaudami tarpusavyje ir su mokytojais, patys tyrinės, konstruos, modeliuos ir ieškos atsakymų į sudėtingus, aktualius, kelias mokslo sritis apjungiančius klausimus, turės galimybių ieškoti atsakymų, mokysis kaip reikėtų spręsti globalias problemas. Bus siekiama, kad mokiniai pamokų metu, mokydamiesi įvairius gamtos mokslus, juos susiedami tarpusavyje, išmoktų įvairių metodų, o tyrimus galėtų tęsti mokykloje arba namuose, pasitelkdami mokyklose turimą įrangą ar asmeninius mobiliuosius įrenginius. Projektu bus siekiama tobulinti gamtamokslinio ugdymo kokybę ir gerinti šios srities mokinių pasiekimus, sudarius sąlygas mokiniams atlikti biologijos, chemijos ir fizikos eksperimentus, bandymus ir tyrimus, domėtis gamtos mokslais bei stiprinti praktinius stebėjimo, tyrinėjimo, eksperimentavimo įgūdžius.
padėkoti autoriui













