#STEAM_vssg.STEAM veiklos gimnazijoje

Birželio 14 – 18 dienomis pradinių klasių mokiniai, padedami savo mokytojų, gimnazijoje vykdė įvairias STEAM veiklas. Mokiniai stebėjo, tyrinėjo, eksperimentavo, kūrė, kėlė hipotezes ir fiksavo išvadas.
1a klasės mokiniai iš buitinių atliekų sukonstravo žiūronus ir nusprendė pasižvalgyti po mus supantį pasaulį: tyrinėjo vandenį, pievoje žydinčias gėles, pasigaminę „nektaro" stebėjo vabzdžių gyvenimą, juos skaičiavo ir gautus duomenis fiksavo diagramoje. Stadione pasistatė saulės laikrodį, kurį stebėjo visą dieną, o juo naudodamiesi išmoko nustatyti valandas. Edukacijoje „Šaukšto Šmaukšto stalo akademija" įgytas žinias pritaikė praktiškai, aptarė, ką planuoja nuveikti per vasaros atostogas. Kreidelėmis savo svajones nupiešė gimnazijos kieme, tikėdami, kad jos išsipildys.
1b klasės mokiniai į pačių pagamintą valymo įrenginį pylė nešvarų vandenį ir stebėjo, kas atsitiko, kad iš butelio kaklelio jau bėgo švarus vanduo. Vaikučiai buvo labai nustebę, kai išsiaiškino švaraus vandenėlio priežastis.
Naudodami antrines žaliavas ir taip prisidėdami prie gamtos tausojimo 2a klasės mokiniai pasigamino rankų darbo popierių savo namuose. Jis gaminamas iš tualetinio popieriaus, lipalo ir trupučio vandens. Iš gautos masės sukūrė savo darbelį, kurį išdžiovino saulėje. Vėliau nudažė ir pristatė savo kūrinį draugui. Nors darbo procesas ilgas, tačiau rezultatas labai visus nudžiugino. 2b klasės mokiniai buvo interjero dizaineriai ir įrenginėjo savo namą.
3a klasės mokiniai mokėsi tyrinėti pievą: susipažino su pievai būdinga gamtine aplinka – augalais ir gyvūnais. Žinias gilino naudodami kompiuterinę mokymo priemonę ,,Pievos tyrinėtojas“, atliko tyrimą gamtoje ir kūrė projektus ,,Scratch“ aplinkoje.
Norėdami pamatyti vaivorykštę 3b klasės mokiniai ją pasigamino patys. Panaudojo „Skittles“ saldainiukus, kurių besiliejančios spalvos atrodė tikrai magiškai.
4a klasės mokiniai tyrinėjo, kokių spalvų gėlių daugiausiai žydi artimiausiuose darželiuose, jas fotografavo, kūrė koliažus pagal spalvas. Po to jas suskaičiavo ir padarė išvadą, kad birželio mėnesį daugiausiai žydi violetinės ir geltonos gėlės, o mažiausiai žydi mėlynos ir ryškiai raudonos. Baltos gėlės buvo smulkiažiedės arba labai dideliais žiedais bijūnai. Visus nustebino gėlių įvairovė.
4b klasės mokiniai vykdė patyrimines veiklas ,,Prie tvenkinio“. Veiklos uždavinys – atpažinti, tyrinėti ir apibūdinti tvenkinio gyvūniją ir augmeniją. Mokiniai tyrinėjo dviejų skirtingų tvenkinių gyventojus: Jūkainių ir Viduklės miestelio. Jie atpažino jau žinomus gyventojus, juos apibūdino, o apie neatpažintus gyvūnus surado informacijos. Taip pat šios veiklos metu mokiniai susipažino su vandens ekosistema, nustatė oro ir vandens temperatūrą, išsiaiškino, iš kur visi gyviai gauna energijos, sudarė mitybos grandinę, apibendrindami nustatė abiejų tvenkinių panašumus ir skirtumus.
Labai smagu, kad STEAM veiklų savaitė buvo įdomi ir pilna įspūdžių. Tikimės, kad prasidėjus vasaros atostogoms, mokinukai nenustos stebėti, tyrinėti ir atrasti naujus vykstančius procesus.
padėkoti autoriui













