Iššūkis „Patirtinis ugdymas kiekvienoje pamokoje“ įveiktas!

Praėjusi savaitė gimnazijoje ir jos skyriuose buvo visiškai kitokia, bet labai įdomi ir prasminga. Metiniame gimnazijos veiklos plane buvo suplanuota patirtinio ugdymo savaitė, kuriai išsikėlėme tikslą – patirtinis ugdymas kiekvienoje pamokoje! Neįmanoma? Iš pirmo žvilgsnio taip, bet kai pagalvoji geriau, o kodėl gi ne.
Mokytojai planavo, kūrė, bendradarbiavo, skambino, tarėsi, važiavo, ėjo ir sukūrė mažą stebuklą – intensyvią, bet labai įdomią, gyvenimiškos patirties kupiną, pamoką.
„Spalviukų“ grupės vaikučiai „keliavo“ po įdomų ir paslaptingą vabalų pasaulį bei atliko patyrimines veiklas. „Nykštukų“ grupėje buvo vykdoma patyriminė veikla „Kas gyvena vandenyje?“. Organizuotų veiklų metu dėmesio centre buvo vanduo. Vaikai susipažino su varlytėmis ir žuvytėmis, sužinojo kur jos gyvena. „Boružiukų" grupės ugdytiniai patyriminėse veiklose iš gamtinės medžiagos dėliojo paukščių siluetus, „užrašė" vardus, piešė ant medinių lentelių, kūrybingai „suko" lizdelius, miške ieškojo vabaliukų, sliekų, varlių, skaičiavo, fotografavo su planšetėmis ir viską užrašė.
Patyriminio ugdymo savaitė PUG „Smalsučiams" buvo pilna įvairių bandymų ir eksperimentų. Kalbėjosi apie orą (pildė orų kalendorių), vandenį (lygino indų talpas), žmogaus pojūčius, įelektrindami balioną atskyrė pipirus nuo druskos, bandė pripūsti balioną naudojant sodą ir actą, pasigamino ugnikalnius ir vaivorykštes. Vaikams šios veiklos paliko daug įspūdžių.
Pradinių klasių mokiniai šią savaitę prisimins labai ilgai. Jie ne tik gimnazijoje sulaukė svečių - Raseinių rajono policijos komisariato pareigūnų, bet ir patys daug kur svečiavosi: Viduklės Šv. Kryžiaus bažnyčioje, Senojoje Viduklės koldūninėje, Tauragės STEAM centre, Dubysos regioninio parko lankytojų centre, aplankė žymias (istorines) Viduklės miestelio vietas ir t.t. Šios savaitės metu mokiniai tyrinėjo gintarą, domėjosi ir patys gamino verbas, dalyvavo gausybėje integruotų veiklų, kuriose kalbėjo apie sveikatą, papročius, taip pat dalyvavo atviroje nuotolinėje pamokoje „Antrokų Velykos 2022“, kurią organizavo Klaipėdos Vydūno gimnazijos 2t klasės mokiniai ir mokytoja Aurelija.
Ne mažiau įdomi savaitė buvo ir vyresniųjų klasių mokiniams. Tikybos pamokose mokiniai nagrinėjo Šv. Raštą. Kūrė pristatymus apie gyvūnus, augalus, paukščius, kurie minimi Biblijoje. Įdomu tai, kad daug augalų ir paukščių pažįstame ir jie gyvena bei auga mūsų krašte. Matematikos pamokose lankstė panašiuosius trikampius, matavo kraštines ir skaičiavo kraštinių, perimetrų ir plotų panašumo koeficientus, piešė erdvinių figūrų išklotines ir lankstė erdvines figūras, iš geometrinių figūrų dėliojo įvairias sudėtines figūras. Taip pat mokiniai bandė taisykles suformuluoti, remdamiesi patirtimi: penktokai braižė figūras, dalijo jas į lygias dalis ir bandė išskirti nurodytą dalį, aštuntokai skaičiavo realaus turinio judėjimo uždavinius, skaičiavo darbo užmokesčio dydį pagal kelias darbo sutarties sąlygas ir lygino, kuri sutartis labiau apsimoka darbdaviui, o kuri darbininkui, dešimtokai braižė skritulius, jų stygas, liestines ir matuodami reikiamus elementus, formulavo taisykles, kurias vėliau taikė uždavinių sprendime.
Patirtinio ugdymo savaitės metu istorijos pamokose mokiniai rašė panaudodami žąsies plunksnas ir tušą, gamino Eifelio bokšto maketą, išmėgino kinų tapybos techniką ir hieroglifų raštą, gaminosi 3D raides, imituodami renesanso metu naudotas rankų darbo literas, kūrė komiksus ir žaidė vaidmenų žaidimu, 5b klasės mokiniams pamoka vyko Raseinių krašto istorijos muziejuje.
Informacinių technologijų pamokose mokiniai sistemino duomenis, sudarinėjo lenteles, braižė diagramas, kūrė savo vizitines korteles, logotipus, rašė programas įvairiems ornamentams sukurti. Aštuntos klasės mokiniai susiprojektavo savo svajonių namus.
Fizinio ugdymo pamokose mokiniai mokėsi, kaip taisyklingai užfiksuoti nubėgtą atstumą, atliko pratimus išsiaiškindami pilvo preso stiprumą. Paėmę į rankas kreidą bei ruletę išmatavo savo nušoktus atstumus. Gautus rezultatus pasilygino su rezultatais, užfiksuotais rudenį.
Dailės pamokose mokėsi "širdimi išgirsti, ką pasakoja medis", ėjo į mokyklos kiemą apsikabinti medį ir su juo „pasikalbėti“, išgirsti medžio pasakojamą istoriją. Grįžę į klasę piešė ir aprašė apkabinto medžio istoriją. Pradėjo pažintį su perfomansu ir Marinos Abramovič kūryba. Kūrė verbas, mokėsi suformuoti barokui būdingo banguojančio pastato fasado reljefą.
Chemijos pamokose tyrinėjo perkamiausių produktų maistinę sudėtį, analizavo, darė išvadas, pristatė darbus. Paruošė tirpalus ir priemones kristalų auginimui. Rezultatų dar teks palaukti.
Kitokios buvo ir gamtamokslinio ugdymo pamokos, mokiniai tyrė vandens savybes, nustatė temperatūros įtaką vandens būsenoms, analizavo vandens išteklius ir formulavo išvadas apie vandenį, atliko gamtamokslinį - IT kūrybinį darbą „Sveika paauglio mityba“, tyrė augalo žiedo sandarą, modeliavo chromosomas ir nustatė, kur slypi paveldimosios savybės, gimnazijos kieme ieškojo organizmų prisitaikymų žiemoti, kūrė nuotraukų albumą, tyrė klasės mokinių galūnių termoreguliaciją, brėžė diagramas, formulavo išvadas.
Anglų pamokos buvo pilnos šurmulio ir praktinės veiklos. Mokiniai išanalizavo miesto infrastruktūrą ir pastatė puikų miestą, išsiaiškino, kad mokyklos bendruomenė daugiausia važinėja sedanais. Taip pat, sužinojo, kad origamis – paslaptingas ir įtraukiantis menas, kurį norint kurti reikia daug matematinių žinių. Dabar jau visi žino, kad mūsų gimnazijos kabinetuose daugiausia vyrauja balta spalva, o kiekvieno iš mūsų lėkštėje privalo būti subalansuotas maistas. Pasirodo, ne taip lengva parduoti automobilį, kaip ir pasiūti velykinę vištą. Atradome, kad šis išdidus paukštis gali būti pačiame netikėčiausiame kontekste - nuo maisto ant stalo, iki Prancūzijos futbolo komandos simbolio. Nuo šiol, atsitikus nelaimei, mokiniai nepasimes, o suteiks pirmą pagalbą. Dažydami margučius labiau susimąstysime apie simbolių ir spalvų prasmę. Užsienio kalbos pamokos įgavo naujų spalvų.
Šios ir kitos veiklos įvairių dalykų pamokose praturtino savaitę naujomis patirtimis, įgūdžiais, žiniomis. Daugelyje klasių vyko integruotos veiklos: rusų kalba su biologija ir karjeros ugdymu, tikyba su anglų kalba, anglų kalba su mityba, žmogaus sauga su sveikatos ugdymu.
Tačiau labiausiai visus suvienijo vištaičių, skirtų papuošti gimnazijos erdves artėjančių Šv. Velykų proga, siuvimas. Šiam darbui jėgas suvienijo mokiniai, mamos ir mokytojai. Rezultatas stulbinantis – 135 raibutės išsirikiavo grožio paradui.
Dėkojame visiems už nuostabią savaitę!
padėkoti autoriui













