Nuolatinis mokyklų tobulinimas

Didelio susidomėjimo (400 dalyvių) sulaukė Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros organizuota tarptautinė konferencija "Nuolatinis mokyklų tobulinimas: Lietuvos ir užsienio šalių patirtis. Principai, žingsniai, metodai ir vadovų vaidmuo". Sveikinimo žodį susirinkusiems svečiams tarė Loetuvos respublikos švietimo, mokslo ir sporto viceministrė Monika Bilotienė, prof. dr. Valdonė Darškuvienė ir dr. Dainius Žvirdauskas, Lietuvos mokyklų vadovų asociacijos prezidentas.
Ilgamete mokyklų tobulinimo patirtimi dalinosi dr. Jay Marino, svečias iš JAV, pripažintas nuolatinio tobulinimo ekspertas, įgyvendinęs tobulinimo iniciatyvas įvairiose pareigose: nuo mokytojo, mokyklos vadovo iki Amerikos kokybės asociacijos mokyklų tarybos pirmininko. Jis taip pat parašė knygą apie nuolatinio tobulinimo metodologiją ir jos taikymą mokyklose. Marjke Broer - nuolatinio tobulinimo iniciatyvos Nyderlandų karalystėje pradininkė, Klass.pro direktorė. Jos dėka apie 200 mokyklų aiko nuolatinio tobulinimo principus. Ilgametis Danijos Bakke mokyklos vadovas Povl Erik Wolff įgyvendino unikalią nuolatinio tobulinimo iniciatyvą ir pritaikė Lean metodologiją mokyklos tobulinimui. Visi pranešėjai kalbėjo apie mokyklose svarbius pokyčius, kaip juos įgyvendinti, kaip burti komandas, kokių problemų sprendimo kelių ieškoti. Mokyklos misija - ugdyti laimingus ir už save atsakingus vaikus.
ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto docentas, Švietimo lyderystės dėstytojas Modestas Gelbūda kalbėjo apie pagrindines sąlygas, stiprinančias lyderystę, tobulinančias vadybą, gerinančias ugdymo kokybę ir mokinius pasiekimus.
Į saulėtas pavasarėjančio Vilniaus gatves konferencijos dalyviai (tarp jų ir mes) pabiro su nelengva našta - kaip galvoje ūžiančią minčių gausybę paversti realybe. Sunku? Taip, bet kaip sakė konferencijos pranešėjai, svarbu daryti, nepasisekus gali grįžti į pradinę situaciją ir vėl bandyti iš naujo.
padėkoti autoriui












