Patirtinio ugdymo savaitė baigėsi

Ketvirtadienį gimnazijoje vyko baigiamasis patirtinio ugdymo savaitės renginys – kūrybinių, tiriamųjų, projektinių darbų konferencija. Visos komandos, o jų buvo 13, parengė įvairius patirtinės veiklos pristatymus – pateiktis, filmukus, demonstravo pagamintas mokymosi priemones, žaidimus, pasakojo, ką įdomaus ir naudingo nuveikė per šią savaitę. Mokytojų Editos Baltrušaitienės ir Indrės Jokūbauskienės komanda papasakojo, kokia spalvų reikšmė liturgijoje ir mūsų gyvenime, pristatė atliktą tyrimą, kokios spalvos vyrauja gimnazijos bendruomenės narių aprangoje skirtingomis savaitės dienomis. Linksmieji mokytojos Danutės Vykertaitės vaikinai pademonstravo, kokių geometrinių figūrų galima pagaminti iš atliekų, kaip nesudėtingai gimsta sudėtingos mokymosi priemonės, padedančios pamokose. Kita matematikų komanda, kurią subūrė mokytoja Dalia Janušauskienė, ne tik gamino figūras, „mušo“ sviestą, matavo, kiek vandens yra agurkuose, bet ir linksmai pramogavo Taurų parke. Visus nudžiugino mokytojos Virginijos Petrošienės komandos atliktas tyrimas Viduklės tvenkinyje, jo pristatymo metu ne tik sužinojome keistų vabzdžių pavadinimų, bet ir išgirdome išvadą – tvenkinys švarus, jame galima maudytis. Mokytojos Daura Giedraitienė ir Jurgita Parnarauskienė mokė mokinius atpažinti, išreikšti emocijas ir tai padaryti ne tik lietuviškai, bet ir angliškai, ne tik jas įvardijant, bet ir nupiešiant. Ištikus bėdai žinosime, kad galime kreiptis į mokytojos Valdos Petrokienės komandą, kuri išmoko tvarstyti, daryti dirbtinį širdies masažą, pagelbėti užspringus ir kitais nenumatytais atvejais. Kokia vidutinė žmonių gyvenimo trukmė Viduklės apylinkėse, kokia populiariausia pavardė, kokie vyraujantys dirvožemių tipai? Į šiuos ir daugiau klausimų atsakė geografų komanda darniai dirbusi su mokytoja Vilma Jokubauskiene. Pratęsiant Viduklės pažinimo temą daug padirbėjo jaunieji gidai, parengę pažintinį Viduklės gidą anglų kalba. Jiems vadovavo mokytoja Laima Borkertaitė. Pažinti gimtąjį Raseinių kraštą kvietė mokytojo Donato Baukio parengtas veiklų planas. Jį įgyvendino Iab gimnazijos klasių mokiniai, apsilankę įstaigoje „Atrask Raseinius“, susipažinę su lankytinomis rajono vietomis ir praktiškai išbandę turisto „kailį“. Kai kam tai buvo pirma nakvynė palapinėje, pirmas žygis pėsčiomis. Kartu su Raseinių krašto muziejumi po Raseinių rajoną pakeliavo ir istorikų grupė, vadovaujama mokytojų Gintarės Tytmonienės ir Tomo Kantauto. Jų tikslas – pagaminti istorinių stalo žaidimų, buvo pasiektas su kaupu, o gamtoje išbandytas ir senovinis žaidimas, sukėlęs daug smagių emocijų. Galbūt, kada nors šiuos įspūdžius į komiksus ar animacinius filmukus sudės kita mokinių grupė, sėkmingai šio meno mokiusis su mokytojomis Audra Butkiene ir Sima Trakšeliene. Mokytis šio meno paslapčių mokiniai keliavo net į Klaipėdą. Ar kas nors girdėjote, kad aukso pjūvį galima rasti ne tik matematikoje, bet ir literatūroje? Paklauskite mokytojų Zitos Karpinienės ir Laimutės Jaščepaitės komandos, jie ne tik papasakos, bet ir įrodys, atsivertę Maironio ar M. Martinaičio eilėraščių tomelį. Mokytoja Emilija Zakaitė subūrė mokinių komandą – neabejingą gamtai ir klimato pokyčiams. Jie ištyrė gimnazijos šiukšlių dėžių turinį, padarė išvadas ir pateikė rekomendacijas, kaip sumažinti šiukšlių kiekį, gamino daugkartinio naudojimo maišelius iš nebenaudojamų rūbų. Visiems patiko ir rūbų mainų akcija, kurios metu buvo galima atnaujinti savo garderobą, neišleidžiant nei cento.
Penkios patirtinio ugdymo dienos prabėgo kaip mirksnis. Visos suplanuotos veiklos buvo naudingos, įdomios, prasmingos, pagilinančios, įprasminančios, ugdančios, smagios... O kiek naudos iš jų pasiėmė kiekvienas mokinys, priklausė tik nuo jų noro. Ir karšta saulė tam tikrai neturėjo jokios įtakos.
padėkoti autoriui













