#STEAM_vssg.Rūšiuoji – vadinasi galvoji

3a klasės mokiniai vykdė ilgalaikį projektą „Rūšiuoji – vadinasi galvoji “. Idėja kilo antroje klasėje, kai nutirpus sniegui pastebėjome šiukšlių. Tuomet kilo klausimas, kodėl jos nesupuvo, nesuiro? Mokytojos paskatinti atlikome tyrimą-eksperimentą „Šiukšlynas“, kurio tikslas – palyginti atskirų atliekų irimo laikotarpius, ieškoti būdų sumažinti išmetamų atliekų kiekį bei jas tinkamai rūšiuoti. Tyrimą pradėjome praėjusiais mokslo metais balandžio mėnesį, o baigėme spalį. Pasigaminome „šiukšlyno modelį“ ir sudėjome įvairias atliekas. Pastebėjome, kad vaisiai, daržovės, popierinės nosinės pasikeitė pirmiausia, o per du mėnesius ir visai suiro. Maloniai nustebome, kad mūsų tyrimo inde per vasarą išaugo pomidoro daigelis, supratome, kad sėkla nesupuvo, o sudygo. Tokios šiukšlės, kaip medžio gabalėlis, stiklas, metalas, plastikas, mažai pakito arba nepakito. Jos ir lieka ant dirvos paviršiaus natūralioje gamtoje. Aptarėme, kokios šiukšlės yra pavojingos aplinkai. Trečiokėliai aptarė išmetamų atliekų sumažinimo galimybes. Iš surūšiuotų atliekų gamino įvairius kūrybinius darbelius, juos panaudojo kitoje veikloje. Iš popieriaus ir lipalo mokinukai pasigamino įvairių darbelių, išlydę plastiką gamino įvairiaspalvius padėkliukus, iš stiklo – dekoracijas, o iš buitinių atliekų – trąšas.
Džiugu, kad trečiokėliai ne tik sužinojo, kaip rūšiuoti šiukšles, bet suprato, kad iš jų galima pasigaminti įvairių priemonių. Taip mokinukai prisidės prie mūsų Žemės išsaugojimo.
padėkoti autoriui













