STEAM Velykos

Gimnazijos ikimokyklinio ugdymo mokytojai, laukdami ypatingos pavasario šventės, vykdė projektą „STEAM Velykos“. Visose ikimokyklinio ugdymo grupėse buvo įkurtos kiaušinių marginimo dirbtuvėlės. Vaikai, margindami kiaušinius, turėjo galimybę laisvai fantazuoti ir išbandyti įvairias kiaušinių marginimo technikas, nuo įprasto dažymo flomasteriais, guašu iki raštų kūrimo įvairiausiomis kruopomis, makaronais, kavos pupelėmis, margino naudodami servetėles ir maistinius dažus, išbandė dekupažo techniką. Kieme, pasidarę kiaušinio formos kiaurymes ieškojo ir stebėjo, kaip neįprastai, panaudojant gamtos grožį, galima „nudažyti“ kiaušinius. Visus labai džiugino į šį procesą įsitraukę vaikų tėveliai, kurie taip pat pasidalino savo patirtimi ir marginimo būdais.
Patirtinių veiklų metu eksperimentuodami ir spręsdami STEAM iššūkius vaikai aiškinosi kiaušinių savybes juos sverdami, sukdami, lygindami. Vaikai padarė išvadą, kad kuo didesnis gyvūnas, tuo didesnius kiaušinius deda, o kuo didesnis kiaušinis, tuo jis sunkesnis. Atrado, jog virtas kiaušinis ir sveria daugiau, ir sukasi greičiau nei žalias. Tam, kad svarstyklės su mažais plastikiniais kiaušinukais nusvertų virtą vištos kiaušinį, jų reikia pridėti tikrai nemažai. Pastebėjo, kad kiaušinis paprastai vandenyje skęsta, bet druskos tirpale plūduriuoja. Sprendė klausimą – ar įmanoma, suvynioti kiaušinį taip, kad jį numetus žemyn išliktų nesudužęs. Iškėlus iššūkį, kaip paskandinti plastmasinį kiaušinį, ieškojo daiktų, kurie įdėti į plastmasinio kiaušinio vidų, paskandintų patį kiaušinį. Vaikai smalsiai stebėjo, kaip kiaušinį veikia actas ir „Coca-Cola“, išsiaiškino, kad kiaušinis gali būti tapti permatomu ir „guminiu“, o „Coca cola“ nudažytą kiaušinį, pabandė nuvalyti dantų pasta. Inžinerinius gabumus demonstravo statydami bokštus, kurie ne tik patys tvirtai stovėtų, bet išlaikytų ir kiaušinį, bei sukonstravo katapultas kiaušiniams.
Projekto metu ugdytiniai įgijo žinių, o nauja patirtis ir atradimo džiaugsmas suteikė daug teigiamų emocijų.
Projekto organizatoriai: Daina Gliaudienė ir Rasa Usinienė
padėkoti autoriui













