Aktualijos

„Matematikos burbulas. Spalis“

Baigėsi spalio mėnuo, per gimnaziją ir jos skyrius nusirideno matematikos burbulas. Spalio mėnesio tema – matiniai skaičiai.

 „Burbulą“ rideno ir ikimokyklinio ugdymo skyriaus vaikai. Grupėse lankėsi linksmai nusiteikę personažai ir kartu su vaikais mokėsi išmatuoti ūgį, ieškojo geometrinių figūrų aplinkoje, žaidė su spalvomis, rūšiavo, skaičiavo, spėliojo, matavo ir už visą šį sunkų darbą - moliūgų gavo. Sušokę nuotaikingą burbulų šokį ir atsisveikinę iki kitų susitikimų, vaikai liko grupėje su užduotimi - iš moliūgo padaryti žibintą.

PUG ,,Smalsučiai" vaikai gamino statinius iš makaronų. Atliko bandymus su daiktais, svėrė, matavo, kokį svorį gali atlaikyti makaronai. Mokėsi skaičiuoti kitaip, tam naudodami maisto produktus. Sūrio lazdelės puikiai pasitarnavo mokantis ženklus + ir =.

Pradinių klasių mokiniai susipažino, išmoko, prisiminė matus ir matinius skaičius. Juos sugrupavo, skaičiavo, lygino artimiausioje aplinkoje esančius daiktus. Apskaičiavo šuoliaduobių perimetrą ir plotą, matavo ir lygimo draugų ūgius, svėrėsi patys ir svėrė savo kuprines. Jūkainiuose matavo pavėsinių, smėlio dėžės ir kitų įrenginių matmenis. Tyrinėjo, kaip matuojami maisto produktai.  Per pamokas lauke atpažino pušies ir eglės spyglius, juos lygino ir išmatavo.

Kiekvieno mėnesio antra savaitė - „Pusryčiams matematika“. „Pusryčiaudami“ kepė blynus ir matavo jų spindulius, skersmenį, storį ir... suvalgė. Svėrė ir rinkosi kiekvienam užkandžiui reikiamus produktus. Tyrinėjo, kiek kainuoja sveiki pusryčiai. Atliko įvairius skaičiavimus su vaisiais ir daržovėmis. Mokinukai smalsavo, kiek sveria sumuštinis ir kiek vandens reikia paruošti arbatai?

Vyresniųjų klasių mokiniai rašė atsiskaitomuosius darbus iš paskelbtos „Mėnesio temos“.  Kūrė tekstinius uždavinius, naudodamiesi Simono Stanevičiaus biografijos faktais, mokydamiesi apie mastelį sudarinėjo Lauko klasės, savo kambario planus. Vykdė integruotas lietuvių kalbos ir matematikos veiklas „Simono Stanevičiaus pasakėčių iliustravimas, naudojant geometrines figūras“, istorijos ir matematikos - „Simono Stanevičiaus gyvenimas ir kūryba istorijoje ir matematikoje“. Vykdant projektą „Metų laikai ir matematika“ mokiniai darė geometrines figūras iš nukritusių medžių lapų.

Spalvingas spalis baigėsi, bet laukia ne mažiau įdomus lapkritis. Susitiksime po atostogų!

 




Ankstesni įrašai


Spalis – mėnuo turtingas spalvomis. Gimnazijoje turtingas ir  įvairiomis STEAM veiklomis. Ko tik nenuveikė vaikai ir mokiniai per šį mėnesį!

STEAM ugdymas išlaisvina vaikus ir pedagogus. Tradicinė veikla grupėje yra keičiama į eksperimentų ir tyrimų užsiėmimą pagal ikimokyklinio ugdymo skyriaus galimybes grupėje ar lauke. Bandymai, eksperimentai, tyrinėjimai – tokia veikla patraukia vaikų dėmesį. 

Spalio 26 dieną minimas rašytojo Simono Stanevičiaus gimtadienis. Šiais metais 222 - asis! Tą dieną gimnazijoje ugdymo procesas vyko kiek kitaip, nes visose pamokose/veiklose „svečiavosi“ Simonas Stanevičius. 

Spalio 26 d.  į ikimokyklinio ugdymo skyrių atriedėjo „Matematikos burbulas“. Grupėse lankėsi linksmai nusiteikę personažai ir kartu su vaikais žaisdami mokėsi išmatuoti ūgį, ieškojo geometrinių figūrų aplinkoje, rūšiavo, skaičiavo, spėliojo, matavo ir už visą šį sunkų darbą – moliūgų gavo.  

Spalio 25 d. vyko integruota tikybos ir technologijų veikla 6a klasėje. Jos metu mokiniai vėrė iš kaštonų rožinį. Mokiniai pamokos pradžioje su tikybos mokytoja kalbėjosi apie rožinio maldos prasmę. Rožinis arba rožančius - skirtas apmąstyti Kristaus ir Marijos svarbiausius gyvenimo įvykius. Kalbant rožančių, naudojamas karoliukų vėrinys su kryželiu. Suverti tokį vėrinį, iliustruojantį rožančių, ir buvo pamokos uždavinys. 

3a klasės mokiniai vykdė ilgalaikį projektą  „Rūšiuoji – vadinasi galvoji “. Idėja kilo antroje klasėje, kai nutirpus sniegui pastebėjome šiukšlių. Tuomet kilo klausimas, kodėl jos nesupuvo, nesuiro? Mokytojos paskatinti atlikome tyrimą-eksperimentą „Šiukšlynas“, kurio tikslas – palyginti atskirų  atliekų irimo laikotarpius, ieškoti būdų sumažinti išmetamų atliekų kiekį bei jas tinkamai rūšiuoti.