#STEAM_vssg. Spalvotas spalis.

Spalis – mėnuo turtingas spalvomis. Gimnazijoje turtingas ir įvairiomis STEAM veiklomis. Ko tik nenuveikė vaikai ir mokiniai per šį mėnesį!
STEAM ugdymas išlaisvina vaikus ir pedagogus. Tradicinė veikla grupėje yra keičiama į eksperimentų ir tyrimų užsiėmimą pagal ikimokyklinio ugdymo skyriaus galimybes grupėje ar lauke. Bandymai, eksperimentai, tyrinėjimai – tokia veikla patraukia vaikų dėmesį. Eksperimentų metu vaikai tobulina savo mąstymo įgūdžius, samprotauja, mokosi problemų sprendimo, diskutuoti, sutelkia dėmesį, lavina pagrindinius pojūčius: regėjimą, lytėjimą, klausą, uoslę, stiprina pasitikėjimo savimi jausmą.
„Žirniukų“ grupės vaikai tyrinėjo moliūgus. Skirtingų dydžių moliūgus kilnojo, ieškojo, kuris yra sunkiausias ir lengviausias. Sužinojo, kad ten slepiasi sėklytės, kurias džiugiai skaičiavo. Iš vieno moliūgo pagamino nuostabų žibintą, iš kitų linksmus pabaisiukus. Vaikai patyrė tyrinėjimo ir atradimo džiaugsmą. ,Paukščiukų'' grupės vaikučiai taip pat šauniai padirbėjo. Gamino spalvotus ryžius, spalvino kiaušinių rėmelius ir... tapo ,,Pelenėmis''. Iš sumaišytų spalvotų ryžių išrinko 10 grūdelių ir sudėjo juos į atitinkamos spalvos indelius. Temą ,,Rudens spalvos'' sujungėme su tema ,,Medžiai mano draugai'' ir iš pasigamintų spalvotų ryžių sudėliojome spalvingą rudeninį medį. STEAM veiklos vyko ir pas priešmokyklinukus. Vaikai svėrė daiktus ant pasigamintų makaronų statinių, išbandė jų tvirtumą. Atliko bandymus ir su kiaušiniais, išsiaiškino, kokios yra kiaušinio dalys, kaip atskirti virtą kiaušinį nuo neišvirto. Tai veiklos, kurios vaikams suteikia daug naujų potyrių.
Pradinių klasių mokiniai aptarė daržovių naudą sveikatai; daržoves uostė, ragavo, nustatė jų kvapą, spalvą, skonį, formą; matavo ilgį centimetrais, lygino, atliko sudėties ir atimties veiksmus. Daržoves kūrybiškai patiekė ir skaniai suvalgė. Dalyvavo socialinių įgūdžių ir STEAM veikloje „Švaros laboratorija“. Integruodami projekto „Olimpinis mėnuo“ ir STEAM veiklas prisiminė, kokias žino ir pažįsta rudens gėrybes. Veikos metu mokiniai gėrybes tyrinėjo, skaičiavo, aptarė formą, dydį, spalvą, išsiaiškino jų naudą žmogui. Labiausiai vaikus sužavėjo STEAM veikla - maisto gaminimas. Vaikai patys vaisius pjaustė kubeliais, juostelėmis, trikampiais, movė vaisius ant iešmelių, po to skaniai juos suvalgė. Per šią veiklą vaikai patyrė atradimo, pažinimo džiaugsmą bei daugybę neišdildomų įspūdžių.
padėkoti autoriui













